
Praktische zaken voor privé huurders
Tijdens het huren van een woning loopt u wel eens tegen vervelende zaken als een storing of onderhoud aan. Hieronder vindt u praktische informatie om deze zaken te melden.
Huur- en geldzaken
- Servicekosten
Servicekosten voor huurders zijn kosten die huurders betalen voor de diensten die door de verhuurder worden aangeboden. Deze kosten kunnen variëren afhankelijk van de locatie en het type woning. Ze kunnen betrekking hebben op onderhoud, reparaties, schoonmaak, beveiliging, afvalverwerking, nutsvoorzieningen en andere gemeenschappelijke gebouwen. Servicekosten zijn meestal maandelijks, maar kunnen ook jaarlijks of zelfs eenmalig zijn.
- Huurtoeslag
Huurtoeslag is een tegemoetkoming van de overheid voor huurders die een laag inkomen hebben. Huurtoeslag is een bedrag dat je krijgt bovenop je huur. Je betaalt dan minder huur. Het bedrag dat je krijgt is afhankelijk van je inkomen, je huur en je leeftijd. Je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor huurtoeslag. Neem gerust contact met ons op als u hier een vraag over heeft.
- Huurfactuur inzien
Benieuwd naar de huurfactuur van deze maand? Het inzien van facturen is mogelijk via ons huurdersportaal.
Log hier in op ons portaal.
Reparaties en onderhoud
- Onderhoud
Wat moet ik onderhouden?
Als er een defect is aan je woning, hoeft de huurder dat niet altijd zelf te betalen. Sommige defecten zijn voor de verhuurder van de woningen. Voordat u een defect meld vragen wij u deze lijst door te nemen. Hierin staat welke kosten er voor verhuurder en huurder zijn.
- Storingen
Wat te doen bij een storing?
Heeft u een storing? Dan kunt u deze melden aan de hand van het huurdersportaal. De meldknop “Storing” vindt u rechtsboven op de pagina. Na het melden van een storing zullen wij deze zo spoedig mogelijk oppakken.
Is de storing levensbedreigend? Bel direct 112.

Nog vragen? Neem contact op.
Benieuwd naar onze aanpak? Neem contact op en maak kennis met onze aanpak.